Våra utbildningar

Liten skola stora möjligheter

Enskilda Gymnasiet är en relativt liten skola, men liten betyder inte begränsad. Vi erbjuder två högskoleförberedande program (natur och sam) och ett brett utbud av valbara kurser. Hos oss kan du hitta något du gillar vare sig du är intresserad av språk, matematik, design, politik, musik eller idrott.

Bildning för livet

På Enskilda Gymnasiet står den lärarledda undervisningen i centrum, och din närvaro på skolan är viktig. Men vi glömmer för den delen inte bort att det finns en värld utanför skolan. Vi bjuder regelbundet in intressanta föreläsare, går på teater, anordnar studiebesök och resor.

Kåren

Vi vill att du ska trivas, växa socialt och har roligt under din tid på EG. Till vår hjälp med det har vi en mycket aktiv elevkår och flera elevdrivna föreningar.

Idrott

Om idrott är din grej har Enskilda Gymnasiet mycket att erbjuda. Skol-IF arrangerar gemensamma träningar och turneringar mellan klasserna. I SIPSI tävlar vi mot andra skolor i grenar som friidrott, golf, fotboll och basket.